Grace Dress from Wardrobe by Me

Grace Dress Wardrobe by Me pdf patterns sewing testing

skærmbillede 2019-01-30 kl. 11.46.57Jubiii, Grace er endnu et smukt, feminint mønster fra Wardrobe by Me. Da jeg så tegningerne til kjolen, måtte jeg bare ansøge om at teste og jeg blev ikke skuffet. Jeg synes den er så smuk og med alle de muligheder der er i mønstret, er der potentiale for mangle flere udgaver af Grave til mig👏🏻.

Yeees, Grace is another beautiful, feminine pattern from Wardrobe by Me. I could not resist applying for this test when I saw the drawings for it, and I was not disappointed. I think it is sooo beautiful and with all the options within the pattern, there are plenty more Grace’s for me to come👏🏻.

Grace Dress Wardrobe by Me pdf patterns sewing testing

Grace har nogle super fede detaljer og muligheder:
-ærmer med rynk ved skulderen
-mulighed for langt ærme med slids og manchet eller kortere ærme med flæse
-rynker ved halsåbningen med enten bindebånd eller kinakrave
-lommer
-mulighed for tunikalængde med buet kant, langt skørt eller skørt med flæse
-et bindebånd skjult i taljen

Grace has some awesome features and options:
-sleeves with gathers at the shoulders
-option for long sleeve with slit and cuff or as a shorter sleeve with ruffles
-gathers at the neckline with either a binding finish or a collar
-pockets
-option for tunic length with curved hem, long skirt or skirt with ruffle tier
-a tie band hidden i waist seam 
-yoke at shoulders

Grace Dress Wardrobe by Me pdf patterns sewing testing
Min Grace har bindebånd i halsåbningen. Jeg er vild med bindebåndende på Piper, så derfor gik jeg efter den mulighed på Grace også. Jeg valgte også de lange ærmer med manchet, da jeg bedre kan lide manchetter end flæser. Jeg er meget glad for mine valg. Jeg vil også sy en Grace tunika og en ærmeløs Grace.

My Grace is with the binding at the neckline. I love the binding neckline on Piper, thus went with it on Grace as well. I also choose the long sleeve with cuffs, as I prefer cuffs over ruffles. I’m very happy with my choices. I want to sew a tunic Grace and a Grace without sleeves as well.

Grace Dress Wardrobe by Me pdf patterns sewing testing
Jeg har syet Grace i et af de smukkeste og mest luksuriøse viskosestoffer jeg har set, Cygnus Return navy fra Lady McElroy. Du ved, den slags stof man lige tænker over inden man klipper i og hvor man helst ikke vil smide resterne ud. Sådan er viskosen fra Lady McElroy. Den har endda lidt Lycra i for komfort.
Jeg er så heldig at bo tæt ved Metermeter som, efter min mening, har det lækreste udvalg af kvalitets stoffer. Dér fandt jeg Cygnus Return.
Det er ikke billigt, men Grace er værd at bruge sit lækre stof på❤️

I made Grace in one of the most beautiful and luxurious rayons I have ever come across, Cygnus Return Navy from Lady McElroy. You know the kind of fabric you hesitate cutting into and when you finally do, you will want to save all the scraps? That’s the rayon from Lady McElroy. It even has a bit of lycra in it for comfort.
I am lucky enough to live near Metermeter who has the best selection of quality fabrics I know. That’s where I got my Cygnus Return.
It’s not  cheap, but, hey, Grace is well worth using your good fabric for❤️.

Min Grace er en str 42 og den passer perfekt. Eneste ændring jeg vil lave på den næste, er at forlænge overdelen en smule, bare for at få mere bluseeffekt. Jeg er 175cm og skal ofte forlænge mine mønstre. Det er nemt nok med Grace; der er linjer til at forkorte og forlænge.

Grace Dress Wardrobe by Me pdf patterns sewing testing
My Grace is size 12 and it fits perfectly. For the next one I think I will add a bit more length to the bodice, just for a bit more blouse effect. I am 175cm (5’8″) tall and often have to lengthen when sewing. Lengthening/shortening lines on the pattern makes it easy.

Grace er nedsat til $10 (normalt $12) på Wardrobe by Me indtil den 8. feb 2019. Hvis du har bug for hjælp eller gerne vil se mere inspiration fra Wardrobe by Me, kan du finde det på Wardrobe by Me support siden på Facebook.

Grace is for sale for $10 (reg $12) over at Wardrobe by Me until the 8th of February 2019. If you need help or want to get more inspiration from Wardrobe by Me, head on over to the Wardrobe by Me Pattern support group on Facebook.

This blogpost has affiliated links.

One thought on “Grace Dress from Wardrobe by Me”

Leave a comment